3E Arbeids – / Måler ordre løsning – på mobil telefon

3E Arbeids-/ Måler ordre løsning for kraftselskaper forenkler og sikrer kvaliteten på registrering av utført arbeid.

Med denne løsning på en Iphone/Android telefon kan men raskt og enkelt registrere utført arbeid ute i feltet. Registrerte arbeid sees umiddelbart på kontormodulen for videre bearbeiding.

Systemet inneholder også muligheten for å registrere inn timer, samt knytte opp prosjekter og foreta diskusjoner. Løsningen bygger på en sosial plattdform i skyen som også inneholder en facebook lignende aktivets strøm, som viser løpende aktiveter (arbeidsordrer, timer registrert, nye prosjekter, diskusjoner.. etc).

Kontormodulen.
Her vil man enkelt og lett få oversikt over alle arbeidsordrer  og timer som er registrert. Status feltet viser arbeidsordrer / timer som er avsluttet og klar til etterbehandling.

UTEMODULEN
Hver montør vil få adgang til Arbeidsordre – / Timer og evt. Prosjekter og diskusjoner.
Montøren vil lett kunne finne åpne arbeidsordrer tildelt og føre timer på service oppdraget.

Timeføring kan utelates/fjernes om  ønskelig.                                                            

3E Arbeidsordre
Montøren finner lett sin arbeidsordre med nødvendig informasjon for å kunne utføre servicearbeid. Nødvendige data leses av og registreres inn, evt bilde som dokumentasjon kan taes og legges enkelt med.

Følgende felter kan registeres inn (dette tilpasses enkelt til den enkelte bedrift).                 

  • Installasjons ID
  • Statusfelt
  • Prosjektnavn
  • Montør
  • Bilde
  • Avtalt dato for arbeid med hustanden
  • Adresse
  • Husnr
  • Mobil nummer
  • Måler nummer
  • Gammel målerstand
  • Nytt måler nummer
  • Dato
  • Kommentar felt
  • Filer (ta bilder eller legg med andre dokumenter)

Det er meget enkelt å endre på felter, legge til nye eller fjerne om man ønsker. Vi tar en kort gjennomgang før man kjører igang.

3E Time Mobil
Utemodulen gir rask og effektiv timeregistering.
Følgende felter kan registeres inn (dette tilpasses enkelt til den enkelte bedrift).

  • Status                                                                                                                                
  • Ansatt
  • Prosjektnavn
  • Fra/Til
  • Antall timer
  • Antall tim 50%
  • Antall timer 100%
  • Beskrivelse av jobben
  • Kilometer
  • Tillegg (passasjer, tilhenger)
  • Bompenger
  • Parkering
  • Overnatting
  • Tilleggstimer
  • Beskrivelse av tilleggstimer
  • Problemer eller spørsmål
  • Filer (ta bilder eller legg med andre dokumenter)

Det er meget enkelt å endre på felter, legge til nye eller fjerne om man ønsker. Vi tar en kort gjennomgang før man kjører igang.

Google Maps
Montørlederen har full oversikt over de ulike arbeidsordre typene, og kan sortere ut
pågående og evt, planlagte ordrer, enten pr. Montør eller alle.
Dette gjøres enkelt ved selekteringer.
Montørlederen velger selv området man vi ha oversikt over ved om zoome inn/ut alt etter
behov.

målerbilde ny

målerbilde2

Facebook lignende samhandlingsvegg                                                                                                              

Dette gir innvolveringsgraden større. Det skapes
bedre engasjement og man blir mer
motiverende, – gjennom aktiv deltakelse.

Her kan man diskutere og kommentere
innlegg eller spørsmål til konkrete
prosjekter, eller andre temaer.

Det kan legges ved støtte informasjon
fra feks. Internett (eks. en youtube video)

Det linkes til spesielle prosjterker, timer
eller oppgaver i systemet.

Samhanldingen mellom ansatte og ledere blir bedre.

Diskusjoner
Her kan deltakerne foreta diskusjoner om ulike prosjekter. Dette åpner for større mulighet til å lære av hverandre.

Prosjekter

Prosjektmodulen i systemet, kan benyttes enkelt eller kan bygges ut etter behov.  Ved enkel bruk, registerer man inn de ulike prosjekter som det utføres arbeid på. På denne måten vil man lettere kunne knytte arbeidsordrer / timeforbruket mot et spesielt prosjekt. Dette forenkler timeregistreringen ute i feltet.

Ønsker man å utvide denne delen, så gjøres dette meget enkelt. Man kan knytte til flere moduler, utvide med flere felter, knytte moduler sammen til andre moduler, invitere eksterne partnere inn osv.

Oppstart
Løsningen kjøres i nettsky, dvs. Ingen installasjoner er nødvending på lokal server.
Klientkonto etableres og brukere etableres.

Kort innføring gjøres for brukere i felles samling, samt noen timer for kontorpersonellet.

Ta kontakt med
Kurt Arild Larsen, 905 49997, kal@3ess.no
Jan Solberg, 90042009, jan@3ess.no

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: