Mine erfaringer : Noen + resultater innledningsvis

De fleste av oss bruker IT verktøy på løpende bånd, – men det er mulig jeg har tatt strikken litt lengere enn andre?

Mulig fordi min bakgrunn mange år tilbake var innen data bransjen, og mulig fordi interessen hele tiden har vært å se etter mulige områder å bruke IT til gjøre ting lettere.

Enkelte dataverktøy gjør det klarer en andre systemer.

Ovenfor ser du er verktøy som regner løpende ut hvor mange timer jeg sparer i en 30 dagers periode.

Naturlig nok sparer jeg mere tid når det er høy aktivitet en i perioder med lav aktivitet. Eksemplet ovenfor viser besparelse i selskapet Arctic Cruise In Norway, ved bruk av et verktøy som heter Globiflow.

Globiflow:

Globiflow har som mål å automatisere arbeidsoppgaver. For eksempel å besvare en henvendelse automatisk, følge opp et tilbud en eller flere ganger, lage rapporter mm.

Jeg bruker Globiflow til å overvåke «alt» som skjer i samhandlingsplattformen Podio.

– sende og motta mail direkte på en sak

– sende og motta sms direkte på en sak

– endre innhold på et innhold avhengig av hva som skjer. Feks endre status fra henvendelse mottatt til Informasjon sendt.

– lage nye aktiviteter, lage nye bookinger

– sende bekreftelser

– sende info om endringer mm.

Se mer her eller på 3ess.no

(Jeg er Podio partner)

https://www.globiflow.com/

Jeg har selvsagt spart mange flere timer også i perioder.

Betydning for meg:

Så hva gjør spart timer arbeid for meg?

Selvsagt mye,

– reduksjon i antall ansatte, som betyr sparte lønnsutgifter og evt merkostnader med evt feil ansettelser.

– jeg får selv gjort mer. Mer produktivt arbeid bør gi bedre…..!?

– jeg kan være mer fleksibel mht arbeidstid. Frigjort tid blir tid til annet. Jeg reiser en del og på den måten får jeg ta ut gevinstene.

– når prosessene er digitalisert og kvalitetssikret øker selvsagt kvaliteten i produksjonen/leveransene.

– fleksible løsninger gjør at jeg hurtig, ja meget hurtig endre på, lage nye løsninger mer eller mindre «on the fly».

Dont worry, systemene brukes av alt fra små selskaper som meg til store verden over.

Mine valg

Jeg har valgt løsninger jeg kan tilpasse til mine konkrete behov!

Podio og Globiflow et noe av basis plattformene.

Andre velger sk. Standard løsninger. Da kreves det at du tilpasser deg til løsningene. Det er både fordeler og ulemper med begge varianter.

Jeg er eier et lite firma med få ansatte og sparer mange mange timer!

Betydning for andre?

Hvor mye kan du spare av tid?

Automatiserte prosesser gir også bedre kvalitet. Hvilke prosesser kan du automatisere?

For å si det enkelt,

Rundt om i store og små bedrifter er det haugevis med oppgaver som gjøres både innad i avdelinger, på tvers av avdelinger, mellom ansatte og kunder og leverandører.

Publisert av kalarsen

I am Sailing in The Arctic Northern Norway - www.acinorway.com

Legg igjen en kommentar